بایگانی دی ۱۳۹۵ :: سوالات درس به درس پایه هفتم ...تامین خوراک دام و طیور تلقیح مصنوعی و

سوالات درس به درس پایه هفتم

سوالات درس به درس پایه هفتم همراه پاسخنامه تشریحی
سلام من محمدامین رسولی فتح آباد هستم و تلاش کردم تا سوالات درس به درس پایه هفتم همراه با پاسخ تشریحی را برای دانش آموزان پایه هفتم به نمایش بگذاریم تا با دروس هفتم بیشتر آشنا شوند.

سوالات درس به درس پایه هفتم

سوالات درس به درس پایه هفتم همراه پاسخنامه تشریحی

سلام من محمدامین رسولی فتح آباد هستم و تلاش کردم تا سوالات درس به درس پایه هفتم همراه با پاسخ تشریحی را برای دانش آموزان پایه هفتم به نمایش بگذاریم تا با دروس هفتم بیشتر آشنا شوند.

۳ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۰
دی
سوالات درس یک علوم
 
 
1- دانشمندان چگونه علوم را توسعه بخشیده اند؟
 
2-بهترین راه مطالعه درستی و نادرستی پیش بینی چیست؟
 
3-مهم ترین نکته در یادگیری علم را بنویسید.
 
4-فناوری چیست؟
 
5-چگونه دانشمندان به نیاز های زندگی پاسخ می دهند؟
 
6-آیا فناوری ها معایبی هم دارند؟توضیح دهید.
 
7-پیشرفت سریع علم نتیجه چیست؟
 
 
 
 
پاسخ پرسش ها
 
1-با استفاده از تفکّر، تجربه و به کاربستن مهارت های گوناگون در برخورد با مسائل زندگی
 
2-طرّاحی و انجام آزمایش و بررسی نتایج آن
 
3-سؤال کردن و تلاش برای یافتن جواب
 
4-به تبدیل علم به عمل فناوری گویند.
 
5-با تبدیل علم به یک فرآورده مناسب.
 
6-بله،اغلب فناوری ها در کنار فواید معایبی هم دارند.
 
7-نتیجه فعالیت های مشترک دانشمندان و متخصصان با یکدیگر است.
 
 
 
 
 
 
منابع و مآخذ: کتاب علوم تجربی پایه هفتم
 
 
 
  • محمدامین رسولی
۳۰
دی

درس یک

1-تفکّر چیست؟

 

2-سبک زندگی را تعریف کنید؟

 

3-چه فکری به ذهن کلاغ رسید؟

 

4-چگونه این فکر به ذهن کلاغ رسید؟

 

5-عقل چیست؟

 

6-دانش چیست؟

 

7-تجربه چیست؟

 

8- برای هریک یک شباهت و یک تفاوت بنویسید.

فکر کردن با عاقل بودن:

 

 

 

 

پاسخ پرسش ها

 

1-به معنای پردازش و از یک سری تجربیات به دست می آید.

 

2-شیوه خاص و انتخاب یک ملّت یا یک گروه و یا یک فرد را برای زندگی می گویند.

 

3-این فکر را کرد که با رختن سنگ ریزه داخل کوزه آب کوزه بالا بیاید و آن را بخورد.

 

4-چون آب کوزه کم بود ومنقارش به آن نمی رسید واین فکر را کرد.

 

5-به نیروی درونی انسان گفته می شود که کنترلو مهارت کننده اعمال او است.

 

6-عبارت است مجموعه س دانستینی هایی که بشر یرای زندگس خود از آن ها بهره می برد.

 

7-عبارت است از بررسی و آزمایش چیزی برای کشف مجهول و یا مجهولاتی که در آن چیز وجود دارد.

 

8-شباهت : هر دوی آن ها نیروی مخصوص انسان هستند و به معنای اندیشه کردن است.

 

تفاوت : تفکّر به معنای نیرویی است که علم را به سوی معلوم می برد امّا عقل در پی پذیرفتن علم است.

 

منابع و مآخذ : کتاب تفکّر و سبک زندگی

 

 

 

  • محمدامین رسولی
۲۲
دی
سوالات درس یک کار وفناوری 
1- سیستم چیست؟

2- پروژه را تعریف کنید؟

3- اختراع یا آفرینش نتیجه.........و............افراد است.

4- نوآوری چیست؟

5- چگونه می توان نو آور خوبی بود؟(2مورد)

6- هم اندیشی چیست؟

7- اگرتنها دو ظرف 3 و 10 لیتری داشته باشید چگونه می توانید با ین دوظرف ، 8  لیتر آب از رودخانه برداشت؟

8- مراحل روش کاربرد مراحل طراحی وساخت را به ترتیب بنویسید.

9- فناوری چیست؟

10- انواع فناوری را نام ببرید.

11- چند نمونه فناوری را مثال بزنید.

12- محصول فناوری چیست؟

    

پاسخ سوالات
1- مجموعه ای که یک هدف را دنبال می کنند و همه اجزا باهم هماهنگ باشند.

2- به برنامه مدون برای رسیدن به نتیجه پروژه گویند.

3- فکر-ایده

4- اختراعی که به تولید رسیده باشد را نوآوری گویند.

5- 1- ایده گرفتن از آفرینش 2- بررسی زندگی مخترعان

6- در این روش یک گروه درباره ی مسئله ای ایده ها و فکرهای جدیدی پیشنهاد می کنند.

7- ابتدا 3 ظرف 3 لیتری در ظرف 10 لیتری می ریزیم بعد ظرف 3 لیتری را پرکرده و سپس تا آنجایی که جا دارد در ظرف 10 لیتری  آب می ریزیم سپس آب ظرف 10 لیتری راخالی می کنیم بعد ظرف سه لیتری ای که در آن دو لیتر آب مانده است را در ظرف ده لیتری خالی کرده و دو سطل سه لیتری در سطل 10 لیتری می ریزیم.

8- 1-تعریف نیاز 2- بررسی نیاز و مسئله 3- برنامه ریزی کارها 4- بررسی اطلاعات 5- بررسی و ارئه راه حل ها 6- انتخاب راه حل 7- تولید  8- آزمایش و بهبود 9- ارائه و ثبت محصول

9- کاربرد عملی دانش در یک موضوع را فناوری گوییم.

10- ساده ، متوسط ، پیشرفته

11- فناوری نانو - فناوری فضایی - زیست فناوری

12-به ابزار ، روش ها و وسایلی که انسان ها می سازند محصول فناوری گویند.






منابع و مآخذ
کتاب کار و فناوری پایه هفتم
  • محمدامین رسولی